week 9 en 10 - Reisverslag uit Faliraki, Griekenland van Angela Mollen - WaarBenJij.nu week 9 en 10 - Reisverslag uit Faliraki, Griekenland van Angela Mollen - WaarBenJij.nu

week 9 en 10

Door: Angela Mollen

Blijf op de hoogte en volg Angela

23 Juli 2017 | Griekenland, Faliraki

Alweer mijn laatste blog!
over 2 weken ga ik alweer naar huis.. Wat vliegt de tijd voorbij. De afgelopen 2 weken waren niet heel speciaal. Mama en oma zijn langsgekomen, en Susanne is helaas al naar huis gegaan voor haar operatie.
Met mama en oma ben ik naar Symi geweest, een klein Grieks eilandje. Wat was dat mooi! Ook hebben we daar wat van de Griekse gewoontes/geschiedenis meegekregen. In Griekenland krijgen dochters een huis van hun vader, zodra dochters zijn getrouwd komt de man in het huis van de vrouw wonen. Als ze scheiden vertrekt de man. Vaders beginnen vaak al bij de geboorte van de dochter met het bouwen van het huis, zodat het af is op de trouwdag. Dit is de reden waarom je veel half gebouwde huizen ziet staan.
Verder word de bruiloft voor 1/3 betaald door de ouders van de bruid, voor 1/3 door de ouders van de bruidegom en de laatste 1/3 word betaald door de "best man". In Griekenland zijn ze dus niet heel blij als ze hiervoor worden gevraagd, daarom zijn er vaak meerdere mensen gevraagd zodat de kosten word verdeelt door meer mensen.
In Griekenland werken mensen in de zomerperiode 7 dagen in de week, omdat het hier dan druk is in verband met de vakantieperiode. In de winter hebben ze het rustiger, en werken ze minder.
Tijdens mijn stage heb ik gemerkt dat Griekenland op verschillende manieren anders is als Nederland. De bussen hier komen veel later en zijn minder goed geregeld, de wegen zijn minder goed en veel mensen rijden erg hard en kijken niet heel goed uit. De cultuur zoals ik net heb beschreven kennen we in Nederland vrijwel niet.
Ik heb erg genoten van mijn tijd in Griekenland en ik ga nog genieten van de 2 laatste weken voordat ik weer terug ga naar Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 1171
Totaal aantal bezoekers 5961

Voorgaande reizen:

07 Mei 2017 - 13 Augustus 2017

buitenlandstage rhodos

Landen bezocht: